Tukiyhdistyksen kannanotto

27.11.2023

Tampereen Kehitysvammaisten Tuki ry:n kannanotto Pirhan palveluiden verkoston suunnitelmaan vammaisten päivä- ja työtoiminnasta sekä vammaissosiaalityöstä

Pirkanmaan hyvinvointialue tiedotti 22.11.2023, että aluehallitus käsittelee avokuntoutuksen, vammaisten työ- ja päivätoiminnan sekä vammaissosiaalityön palveluverkon selvitystä kokouksessaan 27.11.2023.

Tampereen Kehitysvammaisten Tukiyhdistyksessä olemme huolestuneena tutustuneet kyseiseen selvitykseen. Oheinen liitteenä oleva 25.11.2023 yhdistyksen tekemä kannanotto on toimitettu Pirkanmaan hyvinvointialueen aluehallituksen sekä aluevaltuuston jäsenille.

Yhdistyksen jäsenet voivat halutessaan jakaa kannanottoa eteenpäin.

Päivitys 4.12.:  Palveluverkon selvitys kuulemiskierrokselle

Aluehallitus lähetti 27.11. kokouksessaan avokuntoutuksen sekä vammaissosiaalityön ja vammaisten työ- ja päivätoiminnan palveluverkon selvityksen kuulemis- ja keskustelukierrokselle yhteistoimintaelimelle, vaikuttamistoimielimille, valiokunnille ja aluehallituksen jaostoille. Kokouksen pöytäkirjaan voit tutustua tästä linkistä (uusi ikkuna Pirhan sivuille avautuu).

Voit kertoa oman mielipiteesi selvitykseen liittyen esimerkiksi verkkosivujen pirha.fi- palautelomakkeen kautta: https://pirha.fi/asiakkaalle/palaute (valitse kohta palveluverkko ja kirjoita tekstilaatikkoon kommenttisi.)

Asukastilaisuus Teamsissa

Pirha järjestää teemoista asukastilaisuuden Teamsissa torstaina 7.12. klo 17.00–19.30 seuraavasti:

• klo 17–18 keskustellaan vammaisten työ- ja päivätoiminnasta sekä vammaissosiaalityöstä ja
  • klo 18.30–19.30 keskustellaan avokuntoutuksesta

Yhteinen Teams-linkki tilaisuuksiin löytyy osoitteesta pirha.fi/palveluverkko.

Liitteet

Tampereen Kehitysvammaisten Tuki ry:n kannanotto Pirhan palveluiden verkoston suunnitelmaan vammaisten ihmisten päivä- ja työtoiminnasta sekä vammaissosiaalityöstä

Pirhan selvitys vammaisten päivä- ja työtoiminnasta sekä vammaissosiaalityöstä. (Lähde Pirhan verkkosivut, aluehallituksen 27.11.2023 esityslistan liite).